Motul 8100 Eco-Lite 5W-30, 5L
Motul 8100 Eco-Lite 5W-30
100% sünteetiline kütusesäästlik mootoriõli, mis on spetsiaalselt välja töötatud hiljutistele vabalthingavate või turboülelaaduriga, kaudse või otsesissepritsega bensiinimootoritele, mis on ette nähtud väikese hõõrdumise ja madala HTHS (High Temperature High Shear) viskoossusega (≥ 2,9 mPa.s) mootoriõli kasutamiseks.
Sobib kaasaegsetele bensiinimootoritele, mis nõuavad viskoossusklassi 30 ja kütusesäästlikku määrdeainet (API SP-RC, API SP ja/või ILSAC GF-6A standardid).
Heakskiidetud GM-dexos1™ GEN2 kõikidele seda kinnitust vajavatele uutele GM bensiinimootoritele: BUICK, CADILLAC, CHEVROLET, GM, GMC, OPEL ja VAUXHALL.
Ühildub katalüüsmuunduritega.
Seda tüüpi õli ei pruugi mõnes mootoris kasutamiseks sobida. Kahtluse korral vaadake kasutusjuhendit.
STANDARDID API SP-RC
ILSAC GF-6A TÜÜBIKINNITUSED ÜLDMOOTORI GM dexos1 GEN2 all nr D10577HI011
JÕUDLUSED CHRYSLER MS 6395, FORD WSS-M2C929-A, FORD WSS-M2C946-A, FORD WSSM2C946-B1, ÜLDMOOTORID GM 4718 M, ÜLDMOOTORID GM 6094 M, FIAT539155.
SOOVITUSED ACURA, CHRYSLER, DODGE, FIAT, FORD, GENESIS, HONDA, HYUNDAI, INFINITI, KIA, LEXUS, MAZDA, MITSUBISHI, NISSAN, SUBARU, TOYOTA
API SP standard ühildub täielikult API SN standardi ja kõigi varasemate API standarditega. API SP-RC "Ressursi säästmise" spetsifikatsioon on energiasäästunõuete suhtes veelgi nõudlikum.
API SP määrdeained pakuvad silmapaistvat oksüdatsioonikindlust, paremat kaitset ladestumise eest, paremat mootori puhtust, kulumisvastast kaitset ja paremat jõudlust külmal temperatuuril, et säästa kütusesäästlikkust kogu õli kasutusea jooksul.
Võrreldes API SN-i ja API SN Plus-iga, pakub API SP-standard peale tagasiühilduvuse ka suurema jõudluse ja lisab eriti kaitset LSPI vastu väiksema mõõtmetega otsesissepritsega turboülelaaduriga bensiinimootoritele.
Tuginedes API SP spetsifikatsioonile, on ILSAC GF-6a standard viskoossusastmega 20 määrdeainete jaoks veelgi rangem, eriti kütusesäästlikkuse osas. Täiustatud on nõuded määrdeaine madala viskoossusega kütusesäästu poolele, aga ka pikendatud tühjendusintervallidele, kolbide/rõngaste puhtusele, tihendite ühilduvusele ja vähendatud fosforisisaldusele järeltöötlussüsteemide ühilduvuse jaoks. ILSAC GF-6a spetsifikatsioon tagab mootori täiusliku kaitse, kui kasutatakse kuni 85% etanooli (E85) sisaldavat bensiini. GM dexos1™ standard sobib kõikidele GM-bensiinimootoritele alates mudeliaastast 2011, mis nõuavad heakskiidetud dexos1 määrdeainet (välja arvatud Euroopas kasutatavate hooldustööde puhul). Spetsifikatsioon GM dexos1™ on mõeldud kasutamiseks bensiinimootoritega ja asendab GM-LL-A-025, GM 6094M ja GM 4718M. GM dexos1™ on ka tagasiühilduv 2011. aasta eelsele versioonile
GM bensiinimootoriga sõidukid.
GM dexos1™ standard ühendab väga ranged nõuded rahvusvahelistelt standarditelt nagu API, ACEA ja ILSAC ning spetsiifiliste GM nõuetega, et tõestada kütusesäästlikkust ja mootori vastupidavust.
GM on välja töötanud oma dexos1™ standardi, et õlid tagaksid kõrge termilise stabiilsuse ja suurepärase vastupidavuse kõrgetel temperatuuridel, et vältida musta muda ja viskoossuse suurenemist, mida põlemisjääkidest tulenev tahm võib tekitada.
Otsesissepritsega turboülelaaduriga bensiinimootoritel on teatav oht, et põlemiskambrites tekivad juhuslikud eelsüttimisnähtused. Seda tüüpi juhuslik ebanormaalne põlemine meenutab põlemiskambrite metallilist müra ja on mõnikord seotud lühikese võimsuse kadumisega. See nähtus, mida nimetatakse LSPI for Low Speed Pre-Ignition või ka Rumble, tekitab põlemiskambris väga kõrge rõhu tipu, mis võib põhjustada kolvikahjustusi ja lõpuks mootori hävimist. GM on oma viimase põlvkonna vähendatud bensiinimootorite jaoks, mis on varustatud otsesissepritsesüsteemide ja turboülelaaduritega, välja töötanud mootorimäärdeainete standardi dexos1™ GEN2, et tagada nende bensiinimootorite täiuslik terviklikkus, mis seisavad silmitsi ebatavalise põlemise ohuga.
Samuti katab API SP standard nüüd täielikult selle LSPI nõude, et kaitsta suurepäraselt otsesissepritsega turboülelaaduriga bensiinimootoreid.
Mõned originaalseadmete tootjad nõuavad oma uusimate bensiinimootorite jaoks API SP-RC, API SP, API SN, SN-RC, SN Plus ja ILSAC GF-6A või GF-5 määrdeainet, et tagada maksimaalne jõudlus ja vastupidavus. CHRYSLERI spetsifikatsioonid MS-6395 (tase GF-4), FORD WSS-M2C929-A (tase GF-4), FORD WSS-M2C946-A (GF-5 tase) ja FORD WSS-M2C946-B1 (GF-5, SN-RC ja SN Plus tasemed) kajastavad selliseid nõudeid.
FCA grupis (Fiat Chrysler Automobiles) peegeldab FIATi spetsifikatsioon 9.55535-CR1 seda CHYSLER MS-6395 spetsifikatsiooni Fiati juures.
Teised näited MOTUL 8100 Eco-lite 5W-30 võimalikust kasutamisest nendele originaalseadmete tootjatele, kes otsivad kütusesäästlikkust: HONDA, SUBARU ja TOYOTA bensiinimootorid.